چرا مایکروسافت باید تبلت سرفیس را بسازد؟
 
فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 
دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 5:59 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته


تبلت - کتابخوان

دو روز پیش در نارنجی خواندید که مدیرعامل ایسر به مایکروسافت اخطار داده که درباره تولید سرفیس بیشتر فکر کند و هشدار داده که این کار اشتباه بزرگی از طرف مایکروسافت است و باعث آسیب به اکوسیستم حول این شرکت می شود.

درست است که این یک تصمیم مخاطره آمیز و پر ریسک برای مایکروسافت است، اما این که هیچ کاری انجام نداده و دست روی دست بگذارد، ریسک و خطر بزرگتری خواهد بود.

آی پد آینده کامپیوترها را به تصویر کشیده و مایکروسافت تا کنون پاسخی در خور برای آن در آستین نداشته است. این شرکت هنوز می تواند عقب بایستد و به اچ پی، دل، ایسر و غیره اعتماد کرده و دل ببندد تا قدم جلو گذاشته و چیزی را برای رقابت با آی پد عرضه کنند. اما این ریسک بسیار بزرگی است. این شرکت ها در میدان تلفن های هوشمند از اپل شکست خورده اند. دلیلی ندارد که مایکروسافت فکر کند این شرکا در بازار تبلت از پس اپل بر می آیند. در حقیقت اچ پی یک بار قبل از آی پد برای تولید تبلت تلاش کرد و شکست خورد. آن گاه پالم را خرید و برای بار دوم هم در تولید تبلت با شکست مواجه شد. آیا این همان شرکتی است که مایکروسافت باید به آن اعتماد کند؟

علاوه بر این بسیاری از شرکای مایکروسافت در تولید PC، به دلیل حاشیه امنیت مالی وحشتناک این بازار، سعی دارند از این کار و کسب بیرون بیایند .

آی پد یک ابزار با کیفیت بالا است. مایکروسافت نمی تواند به این شرکت ها اعتماد کند که از پس تولید یک محصول با کیفیت که بتواند از نظر قیمت با این تبلت رقابت کند، بر بیایند. در حالی که مایکروسافت با تولید سرفیس باعث رنجش برخی از شرکای سخت افزاری خود شده است، اما به گمانم آنها به چند دلیل باید از این حرکت استقبال کنند.

اول این که سرفیس نخستین تجربه مایکروسافت در زمینه سخت افزار است. اگر شرکت های کاربلد سخت افزاری بازار نتوانند از پس یک استارت آپ (شرکت نوپای) سخت افزاری بر بیایند، واقعا مستحق باخت هستند. دوم این که حرکت جدید مایکروسافت به این معنی نیست که ویندوز 8 را تمام کمال برای خودش کنار گذاشته. بلکه شرکای سخت افزاری این شرکت هنوز هم می توانند از این سیستم عامل استفاده کنند. و سرانجام این که مایکروسافت به هیچ وجه برنامه گسترده و عظیمی را برای عرضه سرفیس تدارک ندیده است. بلکه آن را تنها از طریق فروشگاه های مایکروسافت عرضه خواهد کرد، که این یک کانال توزیع کوچک و محدود است.

از دیدگاهی دیگر، مایکروسافت در حال انجام یک لطف بزرگ به شرکای پی سی ساز خود است. اگر سرفیس به طور کامل شکست بخورد، پس آنها می توانند سعی کنند با کشف دلایل شکست، تبلت مناسب دیگری عرضه کنند. و یا این که ویندوز 8 را به کلی کنار گذاشته و به تبلت های اندرویدی روی آورند. اگر هم سرفیس موفق شود، آنها می توانند با استفاده از همین فرمول، تبلت های خودشان را عرضه کنند.

تنها اشتباهی که مایکروسافت می تواند مرتکب شود، این است که به اپل اجازه دهد بدون هیچ مبارزه ای بازار تبلت ها را تصاحب کند.

منبع: نارنجی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 51
بازدید کل : 62751
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1